Nee, als je voldoet aan de volgende eisen dan kan je geneeskunde gaan studeren:
Om toegelaten te worden tot de bacheloropleiding Geneeskunde heb je een vwo-diploma nodig met het profiel Natuur & Gezondheid (N&G) of Natuur & Techniek (N&T). In het profiel N&G moet je ook natuurkunde gevolgd hebben, en in het profiel N&T moet je biologie hebben gehad.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch wel jammer dat je net dat laatste zinnetje over de numerus fixus niet hebt meegekopieerd.
Je moet loten voor geneeskunde, dus het hangt wel af van je cijfers hoe groot je kansen zijn. Maar vooruit, een -1 is het ook weer niet waard.
Hangt af van je vooropleiding. Je kan dit overigens gewoon vinden op de site van een willekeurige universiteit die geneeskunde aanbiedt.