Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je twijfelt om het niet te doen, is het dan verstandig het wel te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom twijfel je (en,d | we/ze/het/iemand/de)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (14)

Nee dan is dat het domste wat je kunt doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er van af, meestal twijfel ik om naar mijn schoonmoeder te gaan, helaas is het soms noodzakelijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak bij twijfel even pas op de plaats, en overweeg rustig alle voors en tegens.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Bij twijfel nooit doen zeggen ze altijd... Dus zal wel iets in zitten. Ik heb het ook vaak, als ik over iets twijfel en ik besluit het vervolgens toch te doen, krijg ik meestal spijt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je daar niet zo even antwoord op kan geven. Sommige kwesties hebben meer tijd nodig voor een besluit als andere.
Ik denk dat het ook niet mogelijk is om te concluderen dat als je twijfels hebt, je het beter kan laten. Twijfels hebben een funktie, het zou makkelijk zijn dat als je twijfelde, je het niet zou moeten doen.
Dat zou lekker veel prakkesaties schelen (hoe schrijf je dat eigenlijk?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry verkeerd duimpje. Wil iemand even compenseren met twee duimpje omhoog. Tx
Dat ligt er helemaal aan waarom je twijfelt en hoe sterk die twijfel is. Twijfel kan ook ingegeven worden door angst om iets nieuws te doen en angst is een slechte raadgever. Ik heb heel vaak getwijfeld uit angst en ben achteraf vaak blij dat ik daar níet naar heb geluisterd.

Maar als de twijfel is ingegeven door een gevoel dat iets niet goed voor je is, dan zou ik er wél naar luisteren.
Probeer je af te stemmen op je intuïtie en vraag je af: is deze stap goed voor mij? En daarnaar te luisteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de zekerheid kun je er nog een nachtje over slapen, maar in principe is de twijfel er niet voor niets, dus niet doen zeg ik....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan met wat. Soms moet je risico's nemen. Nee heb je en ja kun je krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kom je pas achte als je "het"wel gedaan hebt! Maar dan kun je het niet meer terug draaien. Blijft dus altijd een twijfelgeval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals in het verkeer, bij twijfel stoppen.

Dus niet doen.

Het moment is dan trouwens ook al weg door je getwijfel, getreuzel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan waar je over twijfelt. Vaak is het verstandig om er even rustig over na te denken (wanneer daar de tijd voor is).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dan moet je het niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er van af wat je doet.
Stel zelfmoordpleeg is het verstandig niet te doen.!
En ben je getuige van een moord, is het wel verstandig om een aangifte te doen bij de politie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je twijfelt om iets niet te doen weet je dat niet zeker, en twijfel je ook om iets wel te doen.
Je moet jezelf afvragen om wat voor reden jou de twijfel is ingegeven. Komt deze uit jezelf, of uit opmerkingen van een ander? Als ik ga winkelen met een vriendin, en ik zie een ontzettend leuke blouse hangen, maar vervolgens zegt zij dat ze het een afschuwelijk ding vindt, dan ga ik twijfelen of ik hem wel zal kopen. In dat geval is de twijfel dus ingegeven door de mening van een ander.
Je moet doen waar je denkt dat je je goed bij voelt en proberen de gevolgen van je beslissing in te schatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding