Hmm, even inpromptu; hersenen lijken we wel ingewanden - want ze zitten tenslotte in je lichaam.

"Ingewanden
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Het maagdarmkanaal wordt algemeen tot de ingewanden gerekend, eventueel met uitzondering van de slokdarm en de anus.

Ingewanden is een aanduiding voor inwendige organen die in de romp van een dier liggen, maar de meningen verschillen over hetgeen als ingewand beschouwd moet worden.[1] In de meest beperkte opvatting worden alleen de de darmen en spijsverteringsorganen in de buikholte ertoe gerekend."

zie hier een duidelijke definitie

zo, heb ik ook weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hersenen zijn een orgaan.
`Een orgaan is een geheel van weefsels om een bepaalde functie te kunnen uitoefenen` (WikiPedia)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hersenen zijn geen ingewanden, ingewanden zijn spijsverteringsorganen en hersenen verbruiken alleen heel veel energie...