kan een zeester weer tot leven komen als hij na een bepaalde tijd van het droge in het water gelegd word ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
5.8K

Antwoorden (1)

Nee, ook voor een zeester geldt dood=dood. Zeesterren kunnen alleen leven in zout water, en niet op land of in zoet water.

Wel kunnen ze urenlang zonder water zonder te sterven, maar ik zou je niet durven zeggen hoe lang precies. Dat zal ook per soort verschillen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is dan natuurlijk wat "dood" is. Vorige week was op National Geographic te zien dat bepaalde padden een strenge winter kunnen overleven door zich te laten bevriezen. Het zijn koudbloedige dieren en ze kunnen zich dus niet warm houden zoals wij. Als het te lang te koud is bevriezen ze dus.
In de uitzending lieten ze zien hoe zo'n pad in bevroren toestand in een schaaltje lauw water weer snel tot leven kwam. Met muizen of mensen zou dat niet lukken.