Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoevaak is de einde van de wereld al voorspeld?

Hallo allemaal,

Zoals jullie allicht al hebben gelezen of gehoord, de voorspelling van de einde van de wereld berustte op een rekenfout. (zie link: http://nieuws.nl.msn.com/sport/sportnieuws/de-wereld-vergaat-niet-in-2012?scptb=t)

Ik ben nu opzich toch wel benieuwd hoe vaak de einde van de wereld al voorspeld is en op welke voorspellingsfouten die allemaal berust zijn.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je in- of exclusief die keer dat de voorspelling uitkwam?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn weten is er nog geen voorspelling uitgekomen, aangezien we nogsteeds leven en de wereld nogsteeds bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna iedereen die de einde voorspelde had het mis, ik denk ook niet dat iemand dat kan voorspellen, en als ze dat doen dan doen ze dat voor publiciteit of aandacht, wij zijn tenslotte maar mensen en de wereld is niet door ons gemaakt, dus wij zullen nooit weten wanneer er een eind aan komt, tenslotte als het 21 december 2012 is dan begint er voor de maya's de kalender weer opnieuw net zoals bij ons de kalender eindigd op 31 december.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@HansBrinker
Ha-ha.. :-D plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En heeft je vraag met voorspelden te maken of met spellen?:)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het einde van de wereld is enorm vaak voorspeld. Hoe vaak precies is niet meer bij te houden. Het hangt er ook van af hoe je telt - neem je bijvoorbeeld de wetenschappelijke voorspelling dat de zon over zo'n 5 miljard jaar zal opzwellen wel of niet mee?

Om je een indruk te geven heb ik een aantal bronnen toegevoegd aan dit antwoord - altijd leuk om eens doorheen te bladeren.

Wikipedia bevat al 56 voorspellingen voor datums die inmiddels verleden tijd zijn, en 10 voorspellingen voor datums die in de toekomst liggen.

De lijst van bible.ca bevat veel meer voorspellingen, alle op één of andere manier geïnspireerd door de Bijbel.

De lijst van Religious Tolerance is een aardige aanvulling op de andere twee lijsten.

Ik denk dat je hiermee een aardig startpunt hebt, en dat tevens duidelijk is dat er geen exact antwoord te geven is op je vraag.
(Lees meer...)
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien u aangeeft dat hier geen duidelijk antwoord op te geven, en aangezien de anderen er alleen maar grappen over maken, beste antwoord en vraag gesloten. Dank u wel.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing