Hoe zit het met de seizoenen bijv in Afrika want daar is het altijd warm, hebben die dan ook winter of geven die er geen naam aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Afhankelijk van het gebied in afrika heb je het droge en het natte seizoen of wel gewoon zomer en winter zoals bij ons. Zuid-Afrika heeft bijvoorbeeld wel degelijk zomer en winter, landen op de evenaar niet.

Bomen hebben in de oerwouden ook geen jaarringen omdat het het hele jaar door vochtig en warm genoeg is om door te groeien. Heel anders dan bij ons dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De getijden of de veranderingen van de temperatuur.

Dat verschilt per plaats en positie op de aarde.
Landen bij de evenaar hebben geen getijden.
Het hele jaar warm.
Ze hebben wel een regenseizoen.
Een periode dat het regent.
Maar dat staat niet vast de ene keer komt het 1 maand later dan verwacht etc.