Wat betekend logos ratio en rede? en wat is het verschil tussen deze?

In mijn filosofie boek hebben ze het over deze 3 dingen, maar ik snap niet wat het betekend het wat het verschil is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Ratio, rede en logos zijn drie verschillende dingen, ook al wordt er soms anders gedacht. Alle drie de denkwijzen redenen vanuit het menselijk kapitaal, de kennis.

Logos redeneert voornamelijk uit het woord.
Ratio redeneert voornamelijk uit de kennis.
Rede redeneert, zoals het woord als zegt, vanuit de rede.