Bestaat er een speciale middelbareschool voor autisten?

Toegevoegd na 40 seconden:
In Den helder sorry veregten te zeggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zou kunnen gaan zoeken bij scholen voor taal- en spraakproblemen. Vaak hebben middelbare scholen in het speciale onderwijs kids met meer dan 1 probleem.
Mijn zoon is autistisch en zit op een school van Kentalis voor kinderen met hoorproblemen en autisme. Je hoeft niet specifiek een combinatie te hebben van die 2 zaken.

De voor jou dichtst bijzijnde vestiging is in Groningen.
http://www.kentalis.nl/Kentalis_C01/Modules/PaginaA/PaginaA_Module.asp?modid=319&itemid=0&custid=711&sessionid=734992760784376311869257127&time=19169&comid=1

Het is heel moeilijk, om een middelbare school voor mensen met autisme te vinden, zeker als het niveau hoger is dan vmbo, mede ook door de bezuinigingen....

Je zou ook kunnen informeren bij de NVA:
http://www.autisme.nl/home.html?mnu=tmain100:shome&s=1&l=nl&t=1326219730

Of bij MEE:
http://www.mee.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Den Helder heb je REC4-onderwijs op de Spinaker. Leerlingen met een autistische stoornis gaan meestal naar REC4-scholen. Om te weten te komen of ze op de Spinaker speciale 'autiklassen' hebben, zou je contact met ze op moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
Plus van mij. Bij het REC zouden ze precies moeten weten, welke cluster-4 scholen, aparte autiklassen of afdelingen hebben.
In Den Helder ken ik niet zo'n school, maar ze bestaan zeker. Heliomare Onderwijs in Wijk aan Zee (ook Noord-Holland) is onderdeel van een grotere organisatie en zij kunnen je ongetwijfeld meer vertellen.