Kort en eenvoudig gezegd is kwantumfysica de leer die stelt dat alles met alles in verbinding staat en dat het heelal een dynamisch en onderling verweven web is.

Ik voeg hier drie links aan toe zodat jij zelf kan lezen en uitvissen welke teksten jou het bevattelijkst lijken.

Verder vraag je nog:
Welke relevantie kwantumfysica in ons dagelijks leven heeft?

Om het met mijn eigen woorden te zeggen.
Dat alles wat je via gedachten-, woord- of daad-intenties uitstuurt zich in veelvoud en met vereende kracht terug tot jou keert en dat je dus altijd rechtevenredig medeverantwoordelijk bent met hetgeen zich in jouw leefwereld afspeelt.
Met andere woorden:
Het Universum is een multidimensioneel plasma-veld waarin elke actie zich volgens boemerangeffect terug tot jou keert.

Met nog andere woorden, je ontkomt nooit aan de impact van hetgeen je ooit via jouw bewuste of onbewuste intenties hebt uitgestuurd.

Vandaar dat ik steeds zorgvuldiger let of mijn intenties wel win-win-minded zijn. Hoe meer ik anderen gun hoe meer ook mij gegund wordt. Hoe minder ik anderen gun, des te geringer ik me fysisch, psychisch en emotioneel beloond zal voelen.

In feite zit het allemaal logisch én dus heel rechtvaardig in elkaar. Maar het is zo bedoeld dat we bepaalde zaken zouden vergeten, dat is de enige manier om dit unieke energiespel eeuwig aan de waggel te houden.

Geniet met volle teugen van jouw rol in ons gezamenlijk experimenteel kwantumveld ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Respect voor je opvattingen. Betekent jouw 'het is zo bedoeld' dat er een plan achter zit?

Andere antwoorden (2)

Quantumfysica een natuurkundige theorie die het gedrag van materie en energie met interacties van kwanta (ondeelbare hoeveelheid van een grootheid zoals bijv. een foton: elektromagnetische stralingdeeltjes waaruit licht bestaat) op atomaire en subatomaire schaal beschrijft. Met quantumfysica kunnen verschijnselen zoals licht beter onderzocht en daardoor begrepen worden.Je kijkt eigenlijk naar de relatie waarom bepaalde deeltjes bepaalde bewegingen maken en voor bepaalde dingen zorgen. Je zoekt dus eigenlijk naar de basis. Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De relevatie is deze: als quantum fysica morgen op zou houden te bestaan, zou vrijwel alle electronische apparatuur uitvallen. Je kunt deze vraag hier stellen dankzij quantum mechanica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Kan je dat iets concreter maken? Brian lichte al een tipje van de sluier op maar ik zie het verband nog niet tussen die kleine deeltjes en de electronische apparatuur... Wat is bv. het verschil tussen de vroegere radio (met lampen etc) en de huidige en welke rol speelt de quantumf hierin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk (ben geen expert) dat de kern van het verhaal is, dat electrons zich alleen op een bepaald energieniveau kunnen bevinden, en niet ergens halverwege twee niveaus. Transistors maken gebruik van deze eigenschap. Quanta betekent 'hoe veel'. De hele theorie is gebaseerd op het hebben van minimale hoeveelheden van iets (quanta). Alles bestaat dus uit minimale hoeveelheden (afstand, energie, enz..).