Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zit op vmbo-kb en wil graag naar vmbo-T kan dit?

Mijn motivatie is goed, ik leer erg veel.
Maar kan ik met deze cijfers naar Vmbo-T, dit zijn mijn gemmidelde cijfers.

nederlands 8.3
engels 8.0
mens en maatschapij 7.9
wiskunde 7.8
natuur en techniek 5.5
muziek 8.3
beeldende vorming 6.3
gym 7.4
leefstijl 6.7
mens en dientsverlening 6.3

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
650

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zo te zien moet dat wel lukken, als je een beetje je natuur&techniek bijschaaft, want dat zijn dan de vakken waarmee je het moeilijk gaat krijgen.
Het beste kun je dat echter bespreken met je mentor .

Hou er echter wel rekening mee, dat het op vmbo-T een stuk lastiger en theoretischer wordt. In de praktijk betekent dat dat je er rekening mee moet houden dat je voor elk vak gemiddeld al snel een punt zult zakken, en op sommige vakken wordt dat heel krap-an.

Je zult dan ook niet voor niets op het vmbo-kb zitten en niet op T, maar overstappen is nu ook weer niet heel zeldzaam, dus je hebt zeker kans dat het wel kan. Bij sommige vakken kan ik me overigens niets voorstellen ; wellicht krijg je die niet meer op het VMBO-T, of krijg je er nog extra (moeilijke ?) vakken bij ; Duits of biologie ofzo.

Dus nogmaals, overleg het met je ouders en leerkrachten/mentor. Als er mogelijkheden zijn, zullen ze je zeker niet tegenhouden. En ja, je werkhouding/motivatie wordt zeker in de beoordeling meegenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dat kan niet bij mijn school moet je per se minstens een 8 hebben voor alles!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding