Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stroming,geleiding en straling wat is dat precies?

Ja ik heb bijna een proefwerk en snap er NIKS van!!
Leg aub uit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Klinkt alsof je een natuurkunde toets krijgt.
Nou, ik kan er niet teveel over uitleggen. Ik weet zeker wat geleiding is, dat is hoe goed een materiaal stroom of warmte door zich heen laat gaan.
Straling... Nou, ik denk dat je bij jouw proefwerk hier aan moet denken: aan de hoeveelheid warmte een voorwerp uitzendt. Een heel goed voorbeeld hierbij is een kachel, je voelt de hitte ervandaan komen!
Ik zit nu op een mobiel, en stroming kan ik nu niet googlen denk ik, ik weet het antwoord niet zeker dus wil je niet op een verkeerd pad zetten. Maar denk dus aan de elektriciteit die door een kabel gaat.

Volgende keer het altijd eerst aan de professionals vragen (je leraar) ^^
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stroming is verplaatsing van bijv. warmte door stromende vloeistof of stromend gas (bijv. warmtegeleiding door water). Geleiding is de verplaatsing van bijv. warmte door een vaste stof (bijv. warmtegeleiding door metaal). Tenslotte straling. Dit is verplaatsing van bijv. warmte door vacuum of lucht (bijv. infraroodstraling). Succes met je proefwerk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding