Stroming,geleiding en straling wat is dat precies?

Ja ik heb bijna een proefwerk en snap er NIKS van!!
Leg aub uit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (2)

Klinkt alsof je een natuurkunde toets krijgt.
Nou, ik kan er niet teveel over uitleggen. Ik weet zeker wat geleiding is, dat is hoe goed een materiaal stroom of warmte door zich heen laat gaan.
Straling... Nou, ik denk dat je bij jouw proefwerk hier aan moet denken: aan de hoeveelheid warmte een voorwerp uitzendt. Een heel goed voorbeeld hierbij is een kachel, je voelt de hitte ervandaan komen!
Ik zit nu op een mobiel, en stroming kan ik nu niet googlen denk ik, ik weet het antwoord niet zeker dus wil je niet op een verkeerd pad zetten. Maar denk dus aan de elektriciteit die door een kabel gaat.

Volgende keer het altijd eerst aan de professionals vragen (je leraar) ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stroming is verplaatsing van bijv. warmte door stromende vloeistof of stromend gas (bijv. warmtegeleiding door water). Geleiding is de verplaatsing van bijv. warmte door een vaste stof (bijv. warmtegeleiding door metaal). Tenslotte straling. Dit is verplaatsing van bijv. warmte door vacuum of lucht (bijv. infraroodstraling). Succes met je proefwerk!