Hoe groeien vogels op?

Hoe groeien vogels op van het begin als ze geboren zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
itsme
14 jaar geleden
Geboren?? Pak eerst eens een boek over de kip en het ei, en stel dan de vraag opnieuw.

Het beste antwoord

De meeste vogelsoorten doen er ongeveer 14 dagen over
om het ei te verlaten na dat deze bebroed zijn door een of beide ouders. Nestvogels zijn hulpeloos en volkomen
afhankelijk van hun ouders. Maar na plus/min. 14 tot17 dagen af en aan vliegen met voer, zijn de jongen groot en
sterk genoeg om het nest te verlaten. Hierna moeten ze met hulp van bijde ouders hun kostje zelf leren te verzamelen. De eerste weken worden ze nog regelmatig gevoerd, tot dat ze zelfstandig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vogels komen uit eieren die door de moeder worden uitgebroed. Als ze eenmaal geboren zijn, zijn ze klein, kaal en blind. De tijd daarna zal de moeder op zoek gaan naar eten voor haar kleintjes. Op een gegeven moment word het tijd dat ze leren vliegen en dan worden ze uit het nest gegooit. Degene die niet te pletter valt word een vogel, de andere voedsel voor je kat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is zo verschillend, je hebt nestblijvers en nestvlieders, je kan beter wat specifieker zijn.
heb je een bepaalde vogel in gedachten?
14 jaar geleden
De ouders vliegen af en aan met voedsel( wormpjes) en duwen het met hun snavel in de wijdopengesperde snavels van de vogelkinderen. Tot ze groot genoeg zijn om te kunnen vliegen en het zelf te zoeken.
amc
14 jaar geleden
zie bron
http://www.herballake.nl/parkieten/ontwikkeling.html