Wat is dit voor beest.

Onze tuin wordt momenteel overspoelt door deze beestjes.
Eerst dachten we ( door de kleur op de rug ) dat het rupsen waren. Maar toen we er een paar gevangen hadden, bleken ze gewoon poten te hebben.
Met hun achterste kunnen ze aan objecten vastkleven. Een aantal zijn zich momenteel aan het oprollen en worden hard, als of ze gaan verpoppen.
Het lijkt er op als of ze zich voedden met luizen. Onze appelboom, pruimenboom en ons tuinhuisje zitten namelijk onder de luizen, waar ze tussen zitten.
Heeft iemand een idee wat dit voor beestjes zijn ?
En of ze ook schadelijk zijn voor mijn fruitbomen en andere bomen en planten ?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je verschillende soorten Lieveheersbeestjes kent dan weet je wel die ook de larven ervan verschillend uit kunnen zien,de ene soort met oranje/rood,de ander met geel.

Het beste antwoord

Dat zijn larven van het aziatische lieveheersbeestje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is een larf van een lieveheersbeestje. Je kan ze ook tegen komen met een oranje ruggetje, in plaats van geel.
In ieder geval zal je in de boom een tijdje geen bladluizen meer vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist,helemaal niet schadelijk dus,in tegendeel. voor jouw ook fijn om te weten is, dat ook de lieveheersbeestjes die je later erbij krijgt,dat ook deze bladluizen eten.