Waar komt het woord avatar vandaan?

En dan heb ik het over: Plaatje bij forum, programma op nickelodeon, de film

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het woord avatar komt oorspronkelijk uit het Sanskriet. In de Hindoeïstische filosofie betekent het incarneren of verschijnen van een (abstracte) god in de wereld in de persoon van een levend wezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een avatar is een wereldleraar uit het oude india...

En is de laatste incarnatie van de persoon... Het is dus een figuur die de wereld redt in de vorm van een laatste aardse verschijning...

In spellen wordt je vaak als de redder van de wereld of volk of oorlog gemaakt, dus de overeenkomst is een treffende...
De vertegenwoordiging van een wereldredder in de vorm van plaatje... Een avatar dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is in elk geval de betekenis ins de film.