Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom noemt men een nachtkastje een nachtkastje als deze overdag ook naast je bed staat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bedtafeltje of bedkastje is een betere benaming. Want die geldt zowel voor overdag als 's nachts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je op een dergelijke vraag.. ??? Top!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mjager3: wat let je :-) ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geinig ja, maar dat is omdat je overdag niets met dat kastje van doen hebt.
Of je moet overdag slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kastje dient om je bril, of kunstgebit, op te leggen in de nacht.
Die gebruik je overdag, dus dan heb je dat kastje ook niet nodig...
Vandaar nachtkastje...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noem je die vibratorkist een nachtkastje?

Het is zo gegroeid, iemand begint ermee en anderen nemen het over... En dan schrijft iemand dat in een woordenboek en dan moet het zo, dan hoort het zo...

daarom...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik denk nog, ik zal kunstgebit als voorbeeld nemen;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL...
Omdat je er eigenlijk alleen 's nachts gebruik van maakt. Dan leg je er je mobieltje, je polshorloge en andere spullen uit je zakken neer. Je zet er een glas water voor in de nacht op. Misschien heb je er een schemerlamp op staan en een foto van je geliefde.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overdag wordt dat ding bij ons ook gebruikt. Er blijft een wekker op staan, een lampje, soms wat sierraden, het boek etc. Dus in dat opzicht maken we er overdag ook gebruik van.
zondag
14 jaar geleden
Maar normaal gesproken gebruik je die dingen toch alleen's nachts @Ferie. Ik heb er ook een wekkerradio op staan bv, maar ik ga niet speciaal van de huiskamer naar de slaapkamer om naar de radio te luisteren of te zien hoe laat het is. Het lampje heb je overdag ook niet nodig. De sieraden en het boek liggen te wachten tot je ze ooit gaat gebruiken. Mijn decttelefoon is daar ook maar in principe bel ik met de andere in de huiskamer.Ergo het is een kastje dat vrijwel alleen in de nacht gebruikt wordt.
Waarom nachtkastje? Als je dit dagkastje noemt denkt mijn man dat deze weg kan!!!

Omdat je normaal gesproken s'' nachts in de bed ligt en niet overdag.

Toegevoegd na 9 minuten:
in de = in je
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nachtkastje was decennia lang in gebruik om de nachtspiegel (de po) te plaatsen (in het vak achter het deurtje) zodat men niet voor elke plas naar de wc hoefde te gaan (een behoorlijke expeditie in de jaren '50-'60 van de vorige eeuw).
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding