Ben ik klaar voor het auto-theorie-examen?

Vandaag heel de dag geleerd en geoefend. Elke wanneer ik nu de proefexamens maak op de cd-rom slaag ik elke keer. Ben ik er nu klaar voor, of moet ik nog wat andere dingen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het hangt heel erg van de (kwaliteit van de) CD-Rom af. Ik zou minstens 3 verschillende oefenbronnen (van internet en CD-Rom) gebruiken, want de één pakt het weer net even anders aan dan de ander. Er zijn wat gratis theorielessen te vinden op internet en verder is www.theorie-lessen.nl een hele goede. Overigens staat VekaBest (die zit ook achter theorie-lessen.nl) over het algemeen heel goed bekend. Ong. 6 maanden geleden heeft hier iemand z'n theorie-examen er in 1x mee gehaald. Onderschat de moeilijkheid niet, het onderdeel 'gevaarherkenning' is een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen en dat kun je haast niet teveel doen. ;)

Het echte examen vond ik in zoverre makkelijker, omdat er geen twijfel kan bestaan over de gestelde vraag en het plaatje. Dat is bij de proefexamens door onduidelijk formuleren of slechte plaatjes nog wel eens het geval. (Zelfs mijn theorieleraar gaf dit aan, en ik heb het echt in de praktijk gemerkt). Examens maken is de beste oefening, dus wat dat betreft denk ik dat je goed zit. Wil je het zeker weten, neem dan theorieles. Zat bij mij in mijn pakket, maar is écht een aanrader. Je kan namelijk direct uitleg vragen als je een vraag fout hebt, waardoor je de materie beter en sneller gaat snappen. Succes in ieder geval!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100