Wie heeft een tip voor het bestrijden van een steeds terugkerende nachtmerrie?

Sinds ik iedere dag met het OV naar school ga (toeval?) heb ik onvoorspelbare en zeer korte (luttele seconden) dromen waarin ik van mijn fiets val. De fiets is nooit in zicht, en het speelt zich af op locaties die totaal onbelangrijk zijn in mijn leven of zelfs op fantasielocaties.
Ik droom ze meestal binnen een halfuur na het in slaap vallen, en word altijd wakker. Vaak doe ik mijn armen omhoog tijdens het ontwaken en voel me dan opgejaagd (staren, bonkend hart, maar ook herkenning dus daarom niet echt angstig).
Vaak val ik wel op een betegelde vloer; die zie ik steeds.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien is dit iets voor jouw.

http://www.starmanproductions.nl/dromen/droomsymbolen/fiets.html

Zelf had ik ook eens een droom over een fiets. Die fiets was de oude fiets van mijn moeder.
Probeer op de details te letten, herken je de fiets, de route, dingen onderweg. Kleur fiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ben heel goed in dit soort zaken, maar dat is te privé om en plein publiek deze droom te verklaren...

Maar ik kan er wel wat over zeggen, dat die droom steeds terugkeert wil zeggen dat je niet luistert naar wat die droom je te vertellen hebt...

Meer kan en hoef ik er niet over te zeggen, een goed verstaander heeft maar een halve hint nodig...

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor jou... Ik zou je leren lucide te worden in je droom, dat kun je... En dan is het afgelopen, maar niet eerder dan dat je wetende-dat droomt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe je prive consulten, misschien wat voor MarieAnne
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, als je lucide droomt, dan weet je dat je droomt en kan je er een eind aan maken. Doe ik ook, hoewel ik het nooit "geleerd" heb, maar het overkomt me gewoon. Zo hou ik controle, zelfs in mijn dromen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk hé, en kun je ze ook starten zelf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MarieAnne, zie je wel dat die XiniX niet gek is... Die ziet de zaken scherp... Ik kan je wel tips geven hoor... personal message me...
S'nachts maken we de kassa op van de afgelopen dag.
En als er telkens weer een kas tekort is en we niet begrijpen waarvan, dan blijft er een kas tekort.
Jouw nachtmerrie is dat kas tekort, dat is de boodschap, dat moet je eerst oplossen.
Kan je het kas tekort niet zelf vinden, vraag dan hulp van anderen die het wel weten.
Laat het je leven niet gaan beheersen, je bent nu al zo ver dat je hier op g.v om hulp vraagt.
Het begin is er, maar je moet nog verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's Nachts
kastekort