wanneer werden hunebedden gebouwd?

ik doe een werkstuk over hunebedden en ik kan nergens iets vinden! misschien kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar heb je gezocht als je nergens iets kan vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer google eens, en dan hunnebedden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hunebedden natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dat vraag ik me dan ook af: WAAR heb je gezocht?
In de achtertuin misschien?

Antwoorden (2)

De hunebedden in Nederland zijn gebouwd in de nieuwe steentijd, het Neolithicum, van 3450 tot circa 3250 v.Chr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De leeftijd is lange tijd een raadsel geweest. Maar met moderne dateringstechnieken konden wetenschappers de ouderdom van de voorwerpen die in de grafkelders werden opgegraven, vaststellen. Dat bleek ouder dan lange tijd werd gedacht: ruim 5000 jaar en dat plaatst de oorsprong van deze monumenten in wat archeologen het Neolithicum of Nieuwe Steentijd noemen.

Hier is een leuke site over hunebedden met informatie, veel gestelde vragen.
En een kaart waar ze zijn.

http://www.hunebedden.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een heel goeie site en ik kan het weten want ik heb hem gemaakt ... LOL