Word castoreum in alle tabak gebruikt?

Vandaag kwam ik erachter dat sigaretten castoreum (kunnen) bevatten.
Castoreum is een extract uit de anaalklier van bevers.
Voor mij een reden om meteen te stoppen met roken... Maar liever stop ik niet.
Dus zoek ik een tabaksproduct dat géén castoreum bevat.
Helaas valt hier weinig informatie over te vinden.
Hopelijk weten jullie meer!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Rieneke1
10 jaar geleden
Weet je het zeker? De keuringsdienst van waarde(n) heeft er een uitzending over gemaakt, maar tabak werd niet genoemd meen ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
100% Zeker weet ik niets, maar ik vond bijvoorbeeld dit:
http://www.stopmetroken.org/giftige-stoffen-in-sigaretten-op-een-rij Zie nr. 105.
Rieneke1
10 jaar geleden
Ben eens gaan zoeken, en idd, al is het in minieme hoeveelheden.
Maar als je het wil mijden, dan zal je goed op moeten letten want het zit in meerdere soorten voedsel, en het zal niet altijd met naam vermeld staan.
Je kan ook zeggen; met natuurlijke grondstoffen :s
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik heb vandaag ook die aflevering van de Keuringsdienst van Waarden gekeken. Heb nu pindarotsjes voor mijn neus liggen en ik dacht, tóch even kijken voor ik ze ga eten.
"Natuurlijk vanillearoma", staat er op de verpakking... Mooi niet dat ik dat nog op ga eten... Ik ben altijd al erg oplettend geweest met wat ik eet, maar dit is toch wel nieuw voor me...

Antwoorden (1)

als dat de enige reden is om te stoppen niet verder zoeken het zit overal in tabak