Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom je bad-handdoek in de wasmachine stoppen als je er alleen je schoongewassen lichaam ermee afgedroogd hebt?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik zou niet de handdoek wassen na elke afdroogbeurt. Dat is niet nodig en verbruikt veel te veel energie voor amper toegevoegde hygiene.
Ik adviseer allen die hun gezicht niet willen afdrogen met de handdoek waar ook hun billen mee zijn afgedroogd om per persoon twee handdoeken te gebruiken: een voor het bovenlichaam, een voor het onderlichaam. Dat werkt prima en scheelt veel onnodige wasbeurten.
(Lees meer...)
itsme
16 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Schoon is relatief. Je, het grotste deel van het vuil is afgewassen. Echter, je lichaam stoot continue olien en huidcellen af. Deze krijg je in kleine mate in de handdoek, alsmede zeepresten ed. I je vochtige handdoek groeien vervolgens bacterien die voor afvalstoffen zorgen. Zo wordt de handdoek vies & gaat na verloop van tijd ruiken. Echter, door de handdoek goed te drogen tussen droogbeurten kan je het wassen terug brengen tot eens per een a twee weken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Niet dus, die laat je gewoon drogen en om de zoveel tijd de was in. Als het goed is is die alleen maar vochtig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Er komen toch ook huidschilfers in je handdoek? Verder drog ik ook altijd goed mijn billen ermee af en ik vind het geen fris idee dat ik er later weer mijn gezicht mee afdroog, bij mij gaat hij na een douchebeurt in de wasmachine, heb ik alleen mijn gezicht ermee afgedroogt gebruik ik hem nogwel een keer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Niet doen dus. Ik vind een handdoek in de wasmachine doen na 1x gebruiken pure nonsens.

Wij zijn thuis met 5 personen. Als er na iedere wasbeurt een schone handdoek gepakt moest worden dan bleef de wasmachine op volle toeren draaien.
Na het douchen /badderen ben je schoon. Dan droog je je af met een handdoek, en die handdoek hang je uit en gebruik je later nog een keer. Daarna gaat hij in de was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nou, niet na elke wasbeurt. Ik gebruik er zelf altijd twee, een voor 'de intieme delen' en een voor de rest, vind ik wel zo fris. Na het douchen voor de verwarming en de volgende keer zijn ze weer droog. Na een paar dagen inderdaad wel hups in de was want ja, echt frisser worden ze er niet van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Op de camping gebruiken we onze handdoek meerdere keren.We zijn met 5 personen en we kunnen onmogelijk zoveel handdoeken meenemen dat we elke dag een schone kunnen pakken.Thuis gebruiken we de handdoek na het afdrogen om de douchebak mee te drogen dus dan gaat hij wel in de wasmand.Ik zou trouwens niet weten waar ik 5 handdoeken zou moeten uithangen voor hergebruik,zoveel ruimte heb ik niet eens.
Het zou wel veel was schelen natuurlijk.

Toegevoegd na 58 seconden:
Ik wil nog wel opmerken dat we niet elke dag douchen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Niet. Als ik gedoucht heb, ben ik schoon. Ook mijn billen, die was ik immers ook. Mijn kont is echt niet inherent vies, dat is alleen een ingebakken idee van veel mensen dat niet veel met de werkelijkheid te maken heeft.

De handdoek waarmee ik me afdroog is dan ook schoon. Die kan ik dus gerust een paar keer gebruiken. Ik hang hem altijd in de slaapkamer te drogen over de radiator (ook goed voor de nodige luchtvochtigheid, ons huis is erg droog) en gebruik hem enkele dagen achter elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing