Van welke uitgever is het wiskunde tabellen boekje uit de jaren 1980 ?

Ik ben opzoek naar een wiskunde tabellen boekje uit je jaren 80.
Mijn boekje heb ik ooit uitgeleend of weg gegeven en nooit meer terug gehad.
Ik weet alleen dat de buitenkant een gedeelte oranje en een gedeelte groen was als ik het mij goed herinnerend.
Hoop dat iemand mij kan helpen en weet welke boekje ik bedoel zodat ik hem kan bestellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
Amadea
11 jaar geleden
Voor welke opleiding was het boekje bedoeld?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat boekje, maar het was van 1968, de 22ste druk. Ik wil het je verkopen voor een symbolisch bedrag.
Contacteer me via PM.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er hier ook nog wel een liggen ;) En daaruit haal ik dat het ene antwoord klopt.

Het beste antwoord

De uitgever zal ongetwijfeld Wolters-Noordhoff zijn. Er zijn in de loop der jaren verschillende scholierenboekjes verschenen met tabellen op het gebied van wiskunde, statistiek enz. Vaak zijn deze boekjes later (herzien) onder een andere titel verschenen.

Maar als je echt je boekje uit de jaren tachtig wilt dan is dit mogelijk de titel:

Het tabellenboek
cop. 1987
Editie: 3e dr
Groningen : Wolters-Noordhoff
tab
31 p ; 22 cm
ISBN: 90-01-95813-3
ISBN (13 cijfers) 9789001958138
Onderwerp o.a. Wiskunde

Een latere bijdruk verschenen met een ondertitel:

Tabellenboek
Het tabellenboek : tabellen statistiek/
wiskunde. - 3e dr., [5e bijdr.]. - Groningen :
Wolters-Noordhoff, [1991]. - 31 p. : tab. ; 22
cm
ISBN 90-01-95813-3
ISBN (13 cijfers) 9789001958138

Het is nog tweedehands te verkrijgen via de webshop boekwinkeltjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vermoedelijk is dat uit de serie "In je pocket" geweest, van uitgeverij Wolters-Noordhoff. Maar de combinatie groen-oranje levert het boekje Engels op. Wiskunde is groen-turkooise. Herken je het plaatje? Wolters' wiskunde in je pocket.
Veel mensen hadden (of hebben) in hun schooltijd moeite met wiskunde. Velen hebben de school achter zich gelaten en vroeg of laat, in een gesprek, komt de vraag op: hoe was het ook al weer? Dit boekje neemt heel overzichtelijk de belangrijkste begrippen door. Het geheel is eenvoudig weergegeven: geen bewijzen of moeilijke constructies. Er is een register en een soort woordenboek met definities. Het is bedoeld voor zowel scholieren vanaf ca. 14 jaar, als voor een ieder die zijn kennis wil opfrissen. Wellicht ook voor ouders die hun kinderen bij het huiswerk willen helpen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wolters' wiskunde in je pocket is van 2004 (1e dr.) en dus niet van de tachtiger jaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Hoofddorp + briljant hahahah
Binas tabellenboek! destijds Wolters Noordhoff, wordt nog steeds uitgegeven nu door Noordhoff bv
Kun je bv bestelleb bij bol.com

Toegevoegd na 23 seconden:
oeps bestellen ipv bestelleb