Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een verband tussen op je rug liggen en het krijgen van nachtmerries?

Het is mij opgevallen dat als ik wakker word uit een nachtmerrie ik altijd op mijn rug lig. Weet iemand of hier misschien een verband tussenb is of is dit puur toeval

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja en nee. Je krijgt geen nachtmerrie omdat je in een bepaalde houding ligt, tenzij je dek veel te zwaar is en dat doorwerkt in je droom, of je veel te warm slaapt (dan maakt het niet uit hoe je slaaphouding is).
Maar: je hebt een aantal droomfases in je slaap. Het kan heel goed dat die bij jou vooral optreden als je op je rug ligt, misschien lig je zo het meest ontspannen. En dromen kunnen nu eenmaal ook nachtmerries zijn, en daar kun je wakker van worden.
Dus als je vooral droomt op je rug, zul je die keren dat je wakker wordt in een nachtmerrie, ook op je rug liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zelf heb ik er last van als het in bed te warm is.
De slaaphouding maakt bij mij althans niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen draait sowieso meerdere keren in zijn slaap, dus ik weet niet of je nachtmerries wilde voorkomen door op je buik te gaan liggen, maar dat zou dus niet helpen helaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik teveel of te vet eet vlak voor t slapengaan dan heb ik er ook weleens last van, niet als ik op m'n rug lig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, want dan slaap je niet rustig.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding