Op Google Maps, dichtbij Malta, Montana, USA, kwam ik enkele enorme cirkelvormige vlakten tegen. Weet iemand wat dat kan zijn?

Bron: http://maps.google.nl/maps?q=malta,+USA&hl=nl&ll=48.342074,-107.850766&spn=0.014947,0.038495&oe=utf8&safe=active&hnear=Malta,+Phillips,+Montana,+Verenigde+Staten&t=h&z=15&vpsrc=6

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zijn circular irrigation systems. De grond is daar aardig droog, dus ze gebruiken dat systeem om de gewassen water te geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op Wikipedia zie je ook een aantal zeer mooie foto's van dit systeem: http://en.wikipedia.org/wiki/Center_pivot_irrigation

Het is een hele lange buis op wielen, die rond kan draaien rond een centrale as (je ziet als je goed kijkt naar de satelliet foto ook een grijze streep staan).
Door deze buis word water gepompt en dit sproeit er uit om de gewassen water te geven.
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Jammer he :)
Voor mijn werk kijk ik veel naar satelliet beelden, ik herkende het gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Interessant om te concluderen is dat die ronde vormen voor een uitgestrekte staat als Montana de meest efficiente vorm lijkt, itt Nederland waar elke vierkante meter landbouwgrond (in rechthoekvormen) het beste moet worden benut.