Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In een drassige poel in een bos vond ik héél dunne wormpjes, zo'n 5 cm lengte, 2 mm dik, roze. Soort slangetjes. Welk diertje zou het kunnen zijn?

Ik dacht even aan een soort parasiet, maar ik twijfel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
951

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het zou om bloedzuiger(tjes) kunnen gaan. Ze bewegen zich op slangachtige wijze door het water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk bloedzuigers, Annelida, ook de gewone regenworm behoort daartoe. Alleen met die 2 mm twijfel ik. Gezien de witte kleur moeten ze al lang op een hongerdiëet staan. Goed gevoede bloedzuiger is donkerrood. Ringvormig geleed, drie kaken in stervorm.
Neem een proef, zet er eentje op de buitenzijde van je arm, en wacht af. De beet is een prikje, je ziet hem dikker worden. Houdt zout bij de hand om hem te verwijderen. En een pleister voor jezelf, natuurlijk. Druk eerst even met een watje op de wond om hem te sluiten. De ware onderzoeker experimenteert. Bloedzuigers zijn niet giftig, wel echte roofdieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding