Wie onderzoekt gevonden beenderen?

Als er beenderen gevonden worden waarvan niet duidelijk is of ze van een mens zijn of niet?
Of degene die kan uitzoeken of haren menselijk zijn of van een dier.
Hoe heet zo'n persoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

volgens mij is dat een patholoog-anatoom
12 jaar geleden
Het forensisch instituut: een patholoog-anatoom, of een archeoloog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is afhankelijk van de staat van beenderen en vindplaats.

Zijn de beenderen op eerste gezicht van een recente datum, dan komt het forensischteam op de proppen.

Zijn het beenderen die op een geconserveerde manier bewaard zijn (bv. in een kalklaag) doet een paleontoloog het onderzoek.