Hoe moet ik in mijn methode van onderzoek aangeven dat ik een enquete ga afnemen voor een onderzoek en dat deze representatief is?

Ik ben voor mijn afstudeerscriptie een marketingplan aan het schrijven. Hiervoor wil ik een enquete doen maar deze moet vanzelfsprekend wel representatief zijn. Nu zegt mijn begeleidende docent dat aantallen niks zeggen over representativiteit.

Hoe kan ik in mijn plan van aanpak omschrijven dat mijn enquete representatief zal zijn?

Hier kom ik namelijk niet uit

Weet jij het antwoord?

/2500

Na een doelgroep analyse van bedrijf X zal binnen de doelgroep een enquete worden gehouden. Dit om een indicatie te krijgen van de huidige naambekendheid van bedrijf X en in kaart te brengen wat het huidge beeld van bedrijf X. Indien verschillende doelgroepen geidentificeerd wroden, zal de enquete gecatagoriseerd per sub-doelgroep worden geanalyseerd. Uiteraard wordt een voldoende aantal deelnemers gebruikt zodat statistisch relevante uitspraken gedaan kunnen worden.

Je zult in je statistiekboek moeten opzoeken hoe je er voor zorgt dat je een representatieve steekproef uitvoert. Hoe dat moet, hangt onder andere af van de manier waarop je de geënquêteerden selecteert en wat het doel is van je onderzoek. Hieronder een website waar je meer informatie vindt.

Bronnen:
http://www.allesovermarktonderzoek.nl/Mark...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100