Is er tastbaar bewijs voor buitenaards, intelligent leven?

Roswell wordt vaak aangeduid, worden ook nog steeds boeken over geschreven. Maar is er ook bewijs waar je als scepticus op zijn minst over gaat nadenken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er is bewijs genoeg, maar het legt er aan hoe je dat interpreteert en hoe je er mee wil omgaan zo dat je dat ziet als bewijs of niet. Maar geloof me. Er word nogal veel wat niet te verklaren is onder t tapijt geschoven of weg gehouden van t publiek en dan komen er ook nog veel fantasie volle mensen om de hoek kijken die er mee aan de haal gaan en hun eigen versies creëren en het zo doende nogal erg verwarrend verhaal word. Ook iets wat je de laatste honderden jaren ziet in de wetenschap is een cirkeltje waar vele niet uit willen stappen, omdat dit wel eens t einde van hun carriere kan betekennen, maar zo nu en dan er 1 om de hoek komt met op dat moment rare uitspraken, onderzoeken en analyses en voor gek word verklaard en dan vervolgens 100 jaar later de normaalste zaak van de wereld is. Een cliche in de wetenschap. Grootste voorbeeld. Galileo Galilei, dus vraag je eerst 2x af wat nou bewijs eigenlijk is. Ik vind dit zelf een nogal interessant onderwerp en hoe dieper ik ben gaan graven hoe gekker of mooier het word, maar een bevestiging heb ik nooit gevonden, dus blijft het altijd speculeren. Maar als je er geinteresseerd in ben kan ik je wel wat tags geven om op te zoeken. Samerians, Puma punku en het Mars gedeelte waar mogelijk gebouwen zijn gevonden genaamd Cydonia en de geschiedenis van deze naam. Intressante sprekers zijn Richard Hoagland and David Flynn. Er is uiteraard meer, maar met deze tags word je gegarandeerd de goede hoek in gedrukt en zal je vele 'WOOW!!' momenten hebben :)

Als het er is, dan wordt het niet openbaar. Daar zijn vele redenen voor te bedenken.Zoals: Voorkoming van onrust, tegenwerking van organisaties die de mens als enig superieur wezen zien, kritiek op het scheppingsverhaal

Nee. Er is wel statistisch bepaald dat ALS het leven op aarde ontstaan is zoals beschreven in de 'big bang theory' het heel waarschijnlijk is dat er andere planeten zijn die intelligent leven bevatten. Maar hard bewijs is er niet voor noch tegen.

Nee, geen enkel bewijs. Gisteren zei André Kuipers [op TV] dat het naar zijn idee wel heel erg waarschijnlijk is dat er ergens in dat enorme ontzettend uitgestrekte heelal met biljoenen en biljoenen sterrenstelstels ergens nog leven is. In dat gehele ruimte-tijdcontinuüm waarin wij bestaan, tezamen met alle materie en energie wat heelal genoemd wordt, zou er volgens hem vast wel ergens een vorm van [intelligent] leven zijn. Ergens. Toegevoegd na 28 minuten: Hier ook een aardige vraag daarover: http://www.goeievraag.nl/vraag/bewijs-mens-buitenaards-leven-geloven.97742

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100