Geranamine is een verboden stimulerend middel. Het is een stof die verkregen wordt uit geraniumolie, maar het kan ook synthetisch gemaakt worden.
De scheikundige naam is methylhexanamine, en het is ook wel bekend als dimethylpentylamine. Er zijn al veel sporters gediskwalificeerd nadat ze positief werden getest op het gebruik ervan. Hoe lang dat gebruik aantoonbaar is heb ik nergens kunnen vinden, maar het feit dat er al velen op betrapt zijn doet vermoeden dat het een behoorlijke tijd is.
Amadea