kan je door een aardmagnetisch veld moeilijker gaan fietsen?

we waren aan het fietsen in katwijk en op twee verschillende plekken kwamen bijna niet meer vooruit,dit hadden we op een bepaalde plek eerder onder vonden en nee we waren niet stoned:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Lijkt me niet. Mogelijk was het een vals plat (een schuinte die je niet goed herkend doordat hij minimaal is en daardoor en door de omgeving niet opvalt) maar die je wel voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt waarschijnlijk aan het wegdek. Het zou kunnen dat er op die plekken meer anti-slip is, waardoor vooruit komen meer moeite kost.

Ook in Amsterdam ken ik een aantal fietspaden die plotseling afremt, terwijl er op het eerste ogenblik niets op aan te merken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aardmagnetisch veld fluctueert inderdaad enigszins, maar dat is slechts met zeer gevoelige laboratoriumapparatuur vast te stellen. Een fietstochtje is niet een voldoende nauwkeurig laboratorium :) Dus het zal echt wat anders zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heuvel op fietsen gaat nu éénmaal moeilijker en vooral met dit warme weer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt en daarom zijn die elektrische fietsen zo ideaal .
Dit kom je tegen in de gehele Duin en Bollenstreek.
Fietspaden die op het eerste gezicht vlak zijn maar in werkelijkheid vals plat zijn.
Eigenlijk zie je dit langs de hele kuststrook.
Niets vreemds aan dus.