Vaak als ik nog wakker in bed lig heb ik een soort uitreding uit mijn lichaam, ik maak dit heel bewust mee, Hoe denkt de wetenschap hierover?

Weet jij het antwoord?

/2500

De wetenschap kan niet denken. In het schemergebied tussen waken en slapen gebeuren er merkwaardige zaken in je hersens. Sommigen hebben ervaring dat ze vallen, anderen dus een uitTreding. Niets om je zorgen over te maken.

De wetenschap heeft dit al jaren geleden kunnen verklaren. Wij zien het in slaap vallen als één geheel. Je valt in slaap, en na een paar uur word je wakker. Simpel. De werkelijkheid is aanzienlijk complexer. De hersendelen vallen niet allemaal tegelijk in slaap. Het ene deel wat sneller dan het andere. Hetzelfde gebeurt bij het ontwaken, ook dat gebeurt bij verschillende hersendelen op verschillende momenten, en met verschillende snelheden. Wat je meemaakt, hangt af van de volgorde en de snelheid waarmee de hersendelen in slaap vallen.

Beste Gast7615 , hier bij GV zijn er twee verschillende stromingen. Zij die alles wat we meemaken wetenschappelijk verklaard willen zien , en zij die dingen ervaren in hun leven en in hun lichaam die noch te verklaren , noch te bewijzen zijn , maar die door diegenen als waarheid worden aangenomen. Gewoon omdat we weten dat we niet alles kunnen verklaren , maar wel waarnemen . Sluit je vraag nog niet , dan komen er een aantal bijzondere antwoorden op jouw vraag. Dit worden dan antwoorden die niet door de wetenschap aanvaard en verklaard zijn . Maar wat is wetenschap ? Wetenschap wil bewijzen zien. Volgens mij kan niet alles bewezen worden. Er is meer tussen hemel en aarde. Velen zijn overtuigd dat de mens een ziel heeft , die niet in de hersenen huist , maar zich rond of in het lichaam bevindt , maar ook daarbuiten kan "uittreden" . Die ziel is een "verruimd" bewustzijn. Sommige mensen kunnen ervaren , dat hun verruimde bewustzijn tijdelijk zich buiten hun lichaam bevindt . Dit is een wonderlijke gewaarwording. Persoonlijk wil ik één ervaring vertellen. Ik lag een dutje te doen op een stille plek op mijn werk. Ik droomde en voelde mij door de ruimte zweven, alles was heel vredig en ik wist dat ik sliep. Toen hoorde ik dat er iemand de deur open deed en door de ruimte liep. Ik wilde niet wakker worden, omdat ik wist dat ik niet daar was " in mijn lichaam ", ik bevond mij elders. Het proces van terugkeren naar "daar waar mijn lichaam lag" leek mij heel erg vermoeiend. Ik wist ook niet of dat ging , want ik wilde niet. Ik hoopte zo ontzettend dat de persoon mij zou zien liggen slapen en dat hij gewoon stilletjes de deur zou sluiten en dat ik zo door kon blijven slapen . Mijn lichaam voelde even heel erg kwetsbaar , zo zonder "mij" erin. De persoon liep inderdaad weer weg, sloot de deur en de volgende minuten kon ik heel vredig weer terugkeren en was ik de oude weer, IN mijn lichaam. En langzaam werd ik wakker en ik voelde me heerlijk, en voelde me helemaal niet raar over de ervaring ... Toegevoegd na 1 dag: Ik wil nog even aanvullen dat dit mijn enige ervaring van "uittreding " is , en dat deze ervaring een buitengewoon mooie , zachte ervaring was.

Er is er maar één die dat belangrijk vind, en er is er maar één die er iets van moet leren... En dat ben jij zelf... Wat een ander erover zegt is altijd onwaar... Het is altijd net niet dat en net niet to the point... Jij ondergaat dat, jij moet daar iets mee... Werk het uit, kom erachter, en leer ervan... Spreek er niet over , maar doe wat je moet doen... De wetenschap gaat je niet helpen, je eigen wetenschap des te meer...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100