ik ben van mening dat de aarde niet rond is want dat zou dus betekenen dat de mensen die in australie wonen op ze kop zouden leven.

Wie is het niet of wel met mij eens , verklaar je nader

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Helaas, de aantrekkingskracht van de aarde is groot genoeg om iemand er aan vast te 'plakken' (met je voeten of je hoofd en wat dan ook), maar omdat de aarde zo groot is, kunnen we normaal niet ZIEN dat de aarde rond is, en is het het menselijk brein dat suggereerd dat we rechop lopen.
Stel nu dat je de aarde ineens zou krimpen tot een voetbal, wordt het wel heeeeeeeeeel erg druk... met zijn allen op 1 voetbal!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Door de zwaartekracht blijven we aan de aarde plakken en ervaren we alles als 'niet op zijn kop'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en jij bent hoe oud ook weer... ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet niet zoveel menen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben je gelovig??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zwaartekracht is helemaal de bom! En plaats-tijd is relatief. Als jij gewichtsloos in de ruimte rontdartelt, dan is het onduidelijk wat boven en onder is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De aarde is ook niet rond maar een beetje ovaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je hebt helemaal gelijk, de aarde is niet rond maar "plat"rond doordat de "bol"draait is ze iets afgeplat, om precies te zijn 1/297ste de polen zitten iets dichter op elkaar dan de evenaar.