Ik heb een grote zwak voor de geur van chloor, hoe komt dat?

Chloor doet je denken aan zwembaden, ik vind het heerlijk, en wordt er vaak zelfs spontaan vrolijk van. Heeft chloor een bepaalde werking op je gemoedstoestand? is hier iets van bekend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik vind chloor en benzine ook lekker ruiken maar ammoniak stinkt ;)
Rieneke1
12 jaar geleden
mogelijk was je in een vorig leven een kat? ;)

Antwoorden (3)

Ik denk dat je gewoon heel erg van zwemmen houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou chloorlucht is echt niet gezond, ik kan me herinneren dat er zwembaden door de brandweer werden ontruimd nadat er ongelukken waren gebeurd met vaten of containers waarin de te gebruiken chloor was opgeslagen.

Ik zou er maar goed mee uitkijken en je niet aanraden om bijv. een fles chloor open te maken en daar een tijd boven te gaan hangen.

Het zou best kunnen dat het toch een soort hallucinerende uitwerking op je heeft zoals lijm snuiven (solutie bijv.) daar wordt je ook high van.

Ik vind het gruwelijk stinken en stank is een soort alarm van er dreigt gevaar. Die waarschuwing is voor mij voldoende, hoewel dit niet altijd klopt, want benzinelucht valt eigenlijk wel mee, maar is bij inademing ook niet (echt) gezond, dit geldt eigenlijk voor al dit soort vluchtige stoffen.
12 jaar geleden
De reuk is het zintuig wat het sterkst te voorschijn komt bij herinnering. Iederren heeft wel een geur waardoor hij ineens weer aan iets terugdenkt. De geur van de zeep of eau de cologne die je oma gebruikte, of van de appeltaart die ze altijd bakte, of de tabak van je opa. Je hoeft die geur maar even te ruiken en na 40 jaar herinner je je dat gevoel weer van bij hen zijn. Zo is dat met dat chloorluchtje van jou ook. Het is niet iets wat in chloor zit, maar de omstandigheden waarbij je het rook. Ik heb dat ik gelijk aan het zwembad en zomer denk als ik wilde rozen ruik. Het stond daar vol met die rozen

Toegevoegd na 14 minuten:
Reuk gaat vaak ook heel onbewust. Je hebt niet in de gaten dat je het ruikt, maar het zit toch ergens in je herinnering opgeslagen. Er worden tegenwoordig onderzoeken mee gedaan. Zo bleek dat buspassagiers zich veiliger voelden in een bus waar een geurstof in gebracht was, en de mensen die geur niet bewust roken.
In winkels schijnt men ook al wel van die techniek gebruik te maken
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan ik wel iets in herkennen denk ik, heb altijd graag gezwommen, al kan ik me niet echt meer een bepaald moment herinneren waardoor ik de geur zo onweerstaanbaar ben gaan vinden. Misschien een tropische vakantie of zo in mijn jeugd, wie weet.. Bedankt voor je antwoord!