Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sopheon gekocht op 0,38. Verwacht geen snelle stijging. Goed idee om te verkopen op 0,10 en weer in te kopen op 0,09? Wat zijn de voors en tegens?

Wil mijn bestaande verlies - door verkopen - kopen - verkopen etc .- goedmaken. Waar moet ik nu rekening mee houden en welke addertjes zitten er - eventueel - onder het gras? Is hier ook een term voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je vraagt of het een goed idee is, om te verkopen op 0,10 en voor 0.09 weer in te kopen, om je verlies goed te maken. Natuurlijk is dat een goed idee. Een nog veel beter idee is, om het te verkopen op 0,11 en weer in te kopen op 0,08.

Het vervelende is alleen, dat je met dit soort acties, ook de kans hebt, dat je verlies alleen maar groter wordt. Je weet helemaal niet, als je de boel voor 0,10 verkoopt, de koers weer zakt naar 0,09. Misschien stijgt ie wel naar 14 in een paar weken tijd, net nadat jij hebt verkocht.

Wat jij wilt, wil iedereen, maar het blijft wel gokken. Je hebt nu al een flink verlies geleden, en je zou je af kunnen vragen of dat verlies nog heel veel verder kan oplopen, omdat de koers zo laag is, en ook niet vooruit te branden is. Vooral omdat al dat gehandel ook geld kost, zou je kunnen overwegen, niets de doen, en te hopen op betere tijden.

Maar als je graag gokt, dan kun je dit best doen. Als het hier om een paar honderd Euro gaat, dan kost je dit gegok waarschijnlijk minder dan krasloten kopen, en het kan ook best leuk en leerzaam zijn.

Probeer eens wat over Sopheon te weten te komen. B.v. de reden dat de koers al zo lang rond de 9 a 10 schommelt. En wat de vooruitzichten zijn. Je kunt beter beslissen aan de hand van die informatie.

Maar je kunt natuurlijk ook de boel verkopen en een wat spannender aandeel kopen. Wat dacht je van ING? Als aan het einde van de week blijkt, dat beleggers wat overdreven hebben gereageerd op de Griekse toestanden in Italie, zou je misschien een leuk winstje kunnen behalen, door nu goedkoop ING te kopen. Ik garandeer je echt niets, maar het lijkt me leuker dan tegen die saaie Sopheons aan te kijken ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn Tip, werkt voor mij tenminste goed: Koop aandelen van een groot goed bekent staand bedrijf, (zoals philips of AH) op het moment dat deze b.v. 10% in waarde zakt, 10 tegen 1 dat zo'n bedrijf langzaam maar zeker dit verlies weer goedmaakt, dan niet te lang wachten en weer verkopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing