Waarom leven er in sommige landen heel veel giftige dieren en in andere landen vrijwel geen 1?

Als je naar Nederland kijkt, er leven hier 1 a 2 giftige dieren, kijk je naar Australie dan zit het er vol mee.
Nou is Nederland voor een groot deel uit de zee gehaald, maar in Belgie/Duitseland en andere landen van Europa zijn er relatief weinig giftige dieren in vergelijking met sommige andere landen zoals bijvoorbeeld Australie.
Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.4K

Het beste antwoord

Er leven drie soorten slangen in Nederland: de ringslang (Natrix natrix), de adder (Vipera berus), en de gladde slang (Coronella austriaca). De adder is de enige giftige slang in Nederland. Dodelijk is hij echter niet. De reden waarom er hier zo weinig slangen leven, is omdat de temperatuur te koud is voor hen. Slangen verkiezen over het algemeen warmere oorden om in te leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk klopt je antwoord en +1 daarvoor, maar het gaat hier niet alleen om slangen. Er zijn heus wel meer giftige dieren in Nederland. Misschien wel veel meer als waar wij weet van hebben.

Andere antwoorden (2)

Dit komt door het klimaat en door de bebouwing.

In Westerse landen heb je bijna tot geen ongerepte natuur .. dit heb je wel in Azië, Nieuw Zeeland, Australië, Amerika.

Toegevoegd na 38 seconden:
in Westerse landen is alles helemaal volgebouwd en is er bijna geen respect voor de natuur en haar wonderen ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je onder giftige dieren verstaat dieren die met gif zichzelf verdedigen of aanvallen zijn er wel wat meer dan twee. Denk maar aan mieren, wespen, bijen, hommels, muggen, padden, bepaalde kevers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt niet echt antwoord gegeven op de vraag..