Op welk tijdstip is het het warmst op de dag?

Op welk tijdstip is het het warmst op de dag in Nederland tijdens de zomer?

volgens mij is dat rond 3 of 4 uur

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.6K

Het beste antwoord

Meestal pas aan het einde van de middag, mids de weersomstandigheden niet veranderd zijn.
Bij zonnig weer gaat de opwarming net zo lang door, totdat de afkoeling van de avond begint.
Dat moment is het warmste moment van de dag.
zo rond een uur of 4.

Toegevoegd na 1 uur:
ben een belangrijk ding vergeten, dat is de daglichtlengte en dat is nu erg lang! ( Laat donker)
Dus het moment dat de afkoeling begint is dan ook veel later en ja hoor het klopt, want ik zie bij buieneradar dat vandaag om 6 uur de hoogste temperaturen waren in Nederland!
Dus het warmste moment van de dag is nu 6 uur in de middag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Khepput, het is net zo iets als de langste dag, hierna wordt het iedere dag weer korter licht, dus zou je denken het gaat al afkoelen, maar de zomer is net begonnen en het afkoelen begint veel later in het seisoen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
rond 15.00 uur

Andere antwoorden (4)

De zon is het sterkst tussen 12 en 3 ´s middags.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen 12 en 3 uur 's middags
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om 3 uur, heb ik ooit eens op school geleerd ;)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is rond 17 uur.