De bruine kiekendief. Begin april kan je die actief aan het baltsen zien. De mannetjes maken dan spectaculaire duikvluchten, waarbij ze hun prachtig gekleurde vleugels laten zien. Een onvergetelijk schouwspel.
Amadea
10 jaar geleden
Bij de apenarenden gaan mannetje en vrouwtje met de klauwen ineengeslagen als molenwieken naar beneden. Dat is wel de meest indrukwekkende baltsvlucht den ik, maar alle roofvogels hebben wel dat soort rituelen met uitwisseling van prooien of takken, geroep en vliegvertoon. Op mooie dagen in Maart met thermiek heb je goede kansen op waarnemingen, vooral kiekendieven in de duinen of bij rietland zijn mooi.

Toegevoegd na 10 uur:
Filmpje van molenwiekende adelaars (Amerikaanse zeearend). De filipijnse arend is het spectaculairst kan ik me herinneren, maar er zijn veel soorten die dat soort vluchten maken.