Hoe kan een persoon in een ander land er hetzelfde uitzien?

De families zijn niet aan elkaar gerelateerd en zien er anders uit. Toch zie ik wel eens een persoon op de tv die je herkent als een bekende. Hoe kn dit in de evolutie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
Amadea
11 jaar geleden
Het schijnt dat iedereen op de wereld wel ergens een dubbelganger heeft rondlopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zag ooit een foto uit de jaren 40/50 met daarop een dubbelganger van mij. Eng is dat..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een keer mijn vriendin had in Amsterdam een foto gemaakt van reclame bord omdat zij dacht dat ik het was. Ook kreeg ik telefoontjes met de vraag of ik het was. Ik zelf kon ook nauwelijks geloven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. fantastisch he, dubbelganger is het goede woord en ook dat de dubbelganger niet bij elkaar in de familie zitten.

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat je dit alleen meemaakt binnen (West-)Europa, of, als het om een vriend van je gaat van andere afkomst, bij mensen uit dezelfde regio.

Evolutie zegt inderdaad dat mensen in bepaalde regio's anders ontwikkelen, maar die regio's moet je niet zien als landenregio's. Wat te denken van internationale huwelijken en recente volksverhuizingen? Vraag eens bij je vrienden na waar hun roots liggen; zelden zullen ze Oerhollanders zijn.

Ik kan best een Duitser, Zwitser of Italiaan vinden die op mij lijkt. Een Chinees of een Turk is zo goed als uitgesloten, maar een Pool of een Hongaar is al een twijfelgeval - het zou best kunnen.

Onder mensen bestaan ook zoiets als rassen (hoewel sommigen willen doen geloven dat dat niet zo is). Een donker-Afrikaan is gewoon van een ander mensenras dan een Aziaat of een Europees/Westerling. Binnen die rassen kan een dubbelgangereffect gerust bestaan, daarbuiten worden ze zeer zeldzaam. ;)

Groetjes,
Amfi