Dat zal waarschijnlijk zo zijn omdat alleen een mens over bijholtes beschikt.

Toegevoegd na 3 minuten:
En weet je waarom wij die holtes hebben? Om ons hoofd wat minder zwaar te maken! Die sinussen - holtes - zorgen ook voor de warmteregeling in de hersenen. Verder spelen de sinussen een rol bij de resonantie van de stem, bij de bevochtiging van de hele neus-keel-oorzone en bij ons reukvermogen.
We hebben vier paar sinussen die in de holtes van de aangezicht- en de schedelbeenderen liggen, aan weerszijden van de neusholtes.
Al naargelang hun ligging spreken we van kaaksinussen (onder de ogen, dicht bij de tandwortels), de zeefbeensinussen (tussen de ogen), de frontale sinussen (boven de oogkassen) en de wigvormige sinussen (achter de frontale sinussen).
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een prima antwoord en de min is onzin.
@ Juliaan: Door wat zijn sinussen ontstaan?
Door wat jij als trefwoord hebt: evolutie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"maar doorwat zijn die ontstaan?" Dat is dus weer een 2e vraag...
Amadea
13 jaar geleden
@Juliaan: als jij wat duidelijker vragen zou stellen maak je het ons tenminste mógelijk om er een door jou verlangd antwoord op te geven. Nu geef je maar zo'n kort vraagzinnetje, en bent vervolgens niet tevreden met de antwoorden. In plaats van het de mensen die reageren te verwijten zou je ook kunnen denken dat het misschien aan de vraagstelling ligt....

Andere antwoorden (1)

Hoe weet jij dat dat zo is?

Veel gewervelde dieren hebben bijholten, maar hun aantal en plaats verschilt sterk.

Misschien dat die ook wel eens ontsteken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@momopoyolo: +1