Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als feromonen bepalen of je tot iemand wordt aangetrokken, hoe kun je dan vrienden zijn met iemand van het andere geslacht zonder verliefd te zijn?

Feromonen. Feromonen zorgen voor aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen. Zo kun je dus verliefd op iemand worden. Maar hoe kan het dan dat ik (meisje van 17) vrienden, jongens, heb zonder dat ik iets meer voor hen voel. Ik ben duidelijk tot ze aangetrokken, maar alleen op een vriendschappelijke manier. Feromonen bepalen de mensen waarmee ik omga, maar soms kan dit doorslaan in liefde. Hoe gebeurt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er zijn verschillende zgn "release feromonen". Bij de vrienden waar jij alleen een platonische relatie mee hebt, is dus kennelijk het seksferomoon niet getriggerd:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Feromonen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Feromonen zijn niet bepalend voor aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen.
Het is eerder de mate van vrouwelijkheid en mannelijkheid die daar voor zorgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Feromonen hebben niet te maken met aantrekkingskracht. Dat is alleen nog zo voor dieren.
Wij mensen maken onze partnerkeuze op basis van onze eigen persoonlijke chemische verhoudigen.
Daarnaast op uiterlijk, milieu, sociale vaardigheden. Etc etc etc. Het is gewoon eliminatie. En vrienden kies je op dezelfde manier. Alleen speelt daar niet sexuele aantrekkingskracht bij mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding