De pinguïns behoren tot de familie van de Spheniscidae, orde Sphenisciformes, klasse Aves (vogels).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pinguïns zijn vogels, die niet kunnen vliegen (zoals de kiwi). In plaats van vleugels hebben ze 'omgebouwde' vinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben vleugels en een snavel, dus ja: Het zijn vogels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jha het zijn vogels die niet kunnen vliegen. eigenlijk een soort van uitzondering dus. xD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meeste vogels kunnen vliegen alleen pinguins niet en toch is het een vogel een vogel die niet kan vliegen zeg maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en struisvogels niet en kiwi's niet.......(kunnen niet vliegen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en Dodo's niet, maar die zijn dan al wel uitgestorven. Emoe's en Nandoe's kunnen ook niet vliegen.
Zij behoren tot de loopvogels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben we het rijtje nu compleet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er zijn ook nog "kasuarissen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AH!! Heb hem opgezocht. Mooie vogel, ik had er nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pino?
nee het zijn familie van de leeuw
natuurlijk is het familie van de vogel