Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik synesthesie?

Ik associeer cijfers met kleuren. Ook sommige letters associeer ik met kleuren. Heb ik synesthesie? In welke mate heb ik synesthesie? Is het erfelijk? Is het een ziekte? Kan je er last van hebben? Heb je zelf synesthesie, en wat zijn jouw ervaringen er mee? Wat associeer jij dan met welke kleur, ofzo? Enz...
Ik zou dus graag zo veel mogelijk informatie over synesthesie hebben.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij mij is:

1 = wit
2 = geel
3 = lichtgroen
4 = oranje
5 = roze
6 = rood
7 = lila
8 = bruin
9 = paars

Ik heb het ook met sommige letters.

Wie heeft het nog meer, en op welke manier dan?

Toegevoegd na 31 minuten:
Voor degenen die niet weten wat synesthesie is: je associeert bijv. cijfers met kleuren, muziek met geuren of smaken met letters.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Synesthesie_(zintuig) Zo moeilijk is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar heb ik al gekeken, maar ik zou graag wat MEER informatie willen, duh.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Kijk hier maar eens voor meer informatie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Synesthesie_(zintuig)

Toegevoegd na 16 minuten:
1 = wit
2 = donkerblauw
3 = rood
4 = geel
5 = groen
6 = blauw
7 = oranje
8 = oker
9 = bruin
11 = grijs
12 = zwart
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb weleens een programma over synthetesie gezien. Het jonge meisje had bij woorden uit liedjes smaakervaringen en inderdaad zag ze ook de verschillende letters in verschillende kleuren. Bij haar was er geen vrijwillige keuze voor die ervaringen; het was haar manier van waarnemen. Zij vond het leuk. Ik denk dat jij het ook ook hebt zoals je het beschrijft. Lijkt me trouwens wel een bijzondere eigenschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing