Hoeveel bewoners kan onze planeet aan ?

We zijn nu met 7 miljard bewoners,en de wetenschap gaat er vanuit dat we binnen 60 jaar al zijn verdubbeld naar 14 miljard,en na 100 jaar al op 28 miljard.
Kunnen onze kleinkinderen nog wel op aarde wonen,dan inmiddels al met meer dan 100 mijard mensheid,om maar niet te spreken over onze achter kleinkinderen,die echt moeten gaan hopen dat de wetenschap sneller gaat reizen dan het licht,zodat wij de andere planeten in het universum kunnen gaan bewonen.
Er is geen andere mogelijkheid voor de toekomst van de mens,of het moet bijna uitroeiing zijn,en worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Het ligt er maar aan in hoeverre je de planeet volledig wilt opgebruiken en ten koste van wie. Zeven miljard mensen kunnen we nog wel voeden, en vermoedelijk het dubbele ook nog wel, maar niet lang.

Echter, overbevolking is NU al een probleem, en dat was het eigenlijk met 5 miljard ook wel. Er zijn verschillende berekeningen die tussen de 1 en 1,5 miljard als ideale aantal noemen, om ook het leed van oorlogen en dergelijke zo ver mogelijk te beperken. Of dat nog realistisch is, is echer de vraag.

Voor de mens - en de aarde - zijn er eigenlijk twee scenario's : OF de natuur grijpt in en decimeert de aantallen, hetzij door ziektes hetzij door rampen hetzij door beiden, OF we laten het zo ernstig uit de hand lopen dat we onszélf decimeren of minder.

Maar daarna beginnen we vermoedelijk weer vrolijk van voren af aan, want de mens is enerzijds een taaie overlever, en anderzijds leert-ie erg weinig van zijn fouten......

Over 28 miljard of 50 miljard mensen hoeven we ons denk ik niet zo heel veel zorgen te maken. Ver voor die tijd komt er ongetwijfeld minimaal één kink in de kabel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had ik niveau 2, was het een dikke +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom bij deze maar 1 van mij +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Weinig dingen zijn zo moeilijk als het voorspellen van de toekomst. Er gaan veel makke schapen in een hok.
Als wij (in het westen) onze verspillende leefstijl voortzetten passen er niet veel meer dan 10 to 15 Miljard mensen op de aardkloot.
Als we werkelijk duurzaam gaan leven, en ook wat minder oorlogszuchtig worden, kunnen er misschien wel 50 miljard mensen op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oorlogszuchtiger we echter worden hoe minder snel de aardbevolking groeit...
Als je alle mensen naast elkaar zet die nu op de wereld wonen dan kunnen ze precies in de groote van de provincie Utrecht.

Het is niet de hoeveelheid, maar de behoefte en verdeling van welvaart die mensen willen hebben die problemen opleveren.

Door de industrialisering is de bevolkingsgroei enorm geexplodeerd en zal nog toenemen. Echter is het moeilijk te voorspellen wat de uitwerking zal zijn van een verdubbeling in bevolking. Oorlog, natuurrampen e.d. zullen nog steeds hun effect hebben, maar het is moeilijk in te schatten hoe.

Als iedereen een ander iets gunt en hierdoor naast elkaar kunnen leven dan kunnen een hoop mensen erbij. Maar daar ligt ook de uitdaging.

Als de mensheid grote gebieden leefbaar kan maken en voedsel toegankelijker kan maken voor de mensen die het nu niet hebben dan ook moet het kunnen.

Echter moeten idealen realistisch worden en of dat gebeurt...