Welke dieren zijn het vrolijkst?

Daarvoor moet je eigenlijk eerst weten of dieren vrolijk kunnen zijn. Ik denk het wel. Maar waaraan zie je of een dier vrolijk is en welke dieren zijn dan het vrolijkst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er maar een antwoord van.

Antwoorden (6)

Vrolijkheid is een emotie, die kunnen we niet zondermeer toeschrijven aan een gedrag van een dier. (wetenschappelijk gezien dan)
Mensen hebben de neiging om gedrag van een dier te vertalen naar menselijke maatstaven. Je zou dan wel kunnen zeggen dat dieren die spelen, plezier lijken te hebben en dus vrolijk zijn. Maar echt zeker weten we dat niet. En het valt al helemaal niet te bewijzen. Zodoende kunnen we ook niet het vrolijkste dier aanwijzen.
Maar als ik aan mijn eigen interpretaties van diergedrag denk, dan zie ik wel vaak opgewekte honden. Of apen die ravotten en spelen en daarbij schreeuwen lijken ook veel plezier te hebben. Maar lachen (wat wij mensen bij vrolijkheid doen) doen dieren niet echt. Dus het blijft giswerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond. Daar kan het vanaf spatten! Mijn hond in ieder geval. Op het strand met vrij losrennen achter een bal aan, ach, wat is hij dan in z'n sas. Je zie het aan zijn lichaamshouding, zijn stralende ogen, zijn blije kop. Hij lacht nog net niet, maar 't scheelt niet veel...

Mijn papagaai lacht ook, maar dat is gewoon imitatie. Daar zie ik verder niet aan of hij lollig is.

Een neushoorn kan ook wel lol hebben, maar ik herken dat niet. Omdat ik er niet dagelijks mee omga en dus geen veranderd gedrag herken. Maar bij mijn hond dus wel. reuzepret kan hij hebben!

Aandacht, goede verzorging en goed thuis, dierenliefde.
Als dat er is dan heeft en dier reden om vrolijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koeien kunnen soms behoorlijk vrolijk zijn. Dolfijnen ook trouwens! Maar of dat nou de aller vrolijkste zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat die paarden die in het voorjaar rondgalopperen, hun hoofd in de lucht gooien en hard hinniken wel vrolijk zijn. Koeien die de stal uit mogen in de lente en rond beginnen te dansen zijn vast ook vrolijk. Honden die met elkaar ravotten ook. Ik had zelfs een kat die mij als het ware steeds uitlachte. Hij wist dat ik daar pissig om werd en deed het expres. Daar had hij dus lol om.

Dat ze vrolijk zijn zie je aan hun dartele bewegingen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
++
Tsja, welk mens is het vrolijkst? Alle dieren die een zekere mate van vrijheid hebben en waar tegemoet wordt gekomen aan hun behoeften zijn vrolijk lijkt me... Maar als je gaat kijken naar welk dier de meest vrolijke sfeer brengt in een huis moet ik als kattenhoudster toegeven dat dat waarschijnlijk een hond is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jonge dieren!!!!!

Bij bijna alle diersoorten zie je dat de jonkies soms enorme lol hebben. Als ik die geiten baby's door de wei zie rennen waarbij ze allevier hun poten tegelijk omhoog proberen te gooien zie ik ze bijna lachen.

en mij moeder heeft nu een duo jonge cavia's die kunnen het ook, rennen door het hok en maken bijna een halve salto zo gek doen ze.
amigo