Waarom zijn mensen zo gek met zich zelf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn ze dat? In welke zin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gek op zichzelf of gek met zichzelf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, deze reacties lees ik nu pas :(. Ik bedoel met deze vraag de arrogantie...

Antwoorden (20)

Ik ben ook stapelgek op mijzelf!
Ik ben altijd blij als ik in de spiegel kijk en maak nooit ruzie met mijzelf! Ik ben wel een beetje raar maar das ook lekker! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke plus +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank jullie wel dames :)
Ze zien alleen zichzelf... De ander bestaat niet...

En het gekke is, het klopt ook nog, maar zo ERVAREN zij het alleen niet... En daarom zijn ze zo gek met zichZELF...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens! Wat een Toppie antwoord
je bent je eigen referentiekader helaas, je bent het erg vaak met jezelf eens en voed jezelf als je hongerig bent. toch menno? ja hoor vin ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk!
Een beetje eigenwaarde is niet weg. Als dit echter omslaat in arrogantie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 onze harrie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, leuk die Jekkers.
Omdat....., ze het dáár mee moeten doen...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hou van mij, hoor je nooit zingen, ik hou van mij, word nooit gezegd, maar ik hou van mij, ga ik toch zingen, want ik hou van mij, van mij alleen, en ik meen het echt. Ik hou van mij, want ik ben te vertrouwen, ik hou van mij, van mij kan ik op aan, ik hou van mij, op mij kan ik tenminste bouwen, ik hou van mij, en ik laat mij nooit meer gaan. Ik hou van jou zeg ik soms ook wel, ik hou van jou, en ik meen het echt. Maar ik hou van jou zeg ik alleen maar voor de spiegel, zo komt ik hou van jou weer bij mezelf terecht. Ik hou van mij, van mij, van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken, ik hoef mezelf zo nodig van mij niet te veranderen, ik hou van mij, mezelf gewoon zoals ik ben. Want ik hou van jou, betekent meestal : schat hier heb je m'n problemen los maar op.. 'kzit in een hel, en verwacht van jou de hemel. Jij nam de hel weg, dankjewel zeg, rot lekker op. Want ik hou van jou is niet de sleutel tot de ander, maar ik hou van mij, al is het bot en slecht, want wie van zichzelf houdt, die geeft pas echt iets kostbaars, als 'ie ik hou van jou tegen een ander zegt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook erg happy met mezelf. Maar als ik moest leven met een zelfde ik zou ik wel gek worden. Want ik kan soms best wel door drammen en verwaand doen. Dat is de minder leuke kant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wás iedereen maar zo gek met zichzelf! Veel mensen zijn helemaal niet tevreden met zichzelf.

Wanneer je echt tevreden bent met jezelf en goed voor jezelf zorgt dan kun je ook beter voor anderen zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het niet iemand anders is,die gek met je is en je wilt toch dat iemand om je geeft,kun je het uiteindelijk zelf maar zij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen!
Maar ik ben ook gek met mijzelf! Ik ben een lekker wijf en zit goed in mijn vel! :) Fijn toch? Dat je dat van jezelf kunt zeggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het wel positief als je tevreden bent over je zelf , jij noemt het dan "gek zijn op jezelf". Het is een teken dat je geen meerderwaardigheidscomplex hebt over jezelf. Dat je zelf vertrouwen hebt. En dat van je zelf houdt . Fantastisch toch!

Toegevoegd na 3 minuten:
En dat je van jezelf houdt bedoel, geen arrogantie ,gewoon lekker in je vel , en genieten van het leven ..... interresse hebt voor andere en genieten van vriendschappen.EN dat je ook nog eens iets over hebt voor een ander, komt verdacht overeen van wie ik ben hahaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker he? :) +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmmmm zo gek ...hhahaaa
Ik ben, voor mezelf, de meest betrouwbare van alle boedda's en alle wijzen.
Ik ben de vreemdeling die ik het beste ken en van wie ik het meeste hou.
Ik ben al 40 jaar lang een prachtig zelf-lerend systeem, in een omhulsel dat mij brengt waar ik zijn moet en dat alles met redelijk lage onderhoudskosten.
In een woord: geweldig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat het enige is wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je ook wel ééns met je zelf praat. Iemand die met zich zelf praat noemen ze ook welééns gek..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we vinden onszelf vaak de maatstaf voor alle anderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als men maar geen narcist wordt is het niet zo erg,zelfverheerlijking met mate is mee te leven,anders wordt het als men puur egoistisch is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we onszelf nog wel heel wat vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen is gek op zichzelf, want mensen willen niet mislukt zijn.
als je een slecht zelfbeeld hebt, (dus niet gek met jezelf bent) is er meestal psychologisch wat fout.
maar niemand vind zichzelf helemaal mislukt.
dus iedereen is wel gek met zichzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die zo gek op zichzelf zijn, in de vorm van dat ze alleen maar rekening houden met zichzelf en niet met de ander, zijn vaak mensen die de liefde niet meer kennen, dit niet in hun opvoeding hebben meegekregen, en ernstig verdwaald zijn.
Deze mensen zijn verblind, kortzichtig, en vaak zijn ze ontdaan van elk fantsoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je, ik denk dat het ook moet. Dat mensen zo gek met zichzelf zijn dat ze verliefd zijn op zichzelf. In precies de weergave zoals ze zijn.
Dit vind ik een vorm van verlichting.

Echter heb je ook meedogendheid nodig. Dat je het voor jezelf als voor anderen kunt zijn.

Hoe zou je gek op een ander kunnen zijn, als je niet eens gek op jezelf kunt zijn. Het is allemaal een leerproces.

Hoe vaak wordt er niet in de spiegel gekeken en gekeken naar de borsten (te klein, te groot), de buik (te vet en dik, of te dun), de neus (te groot), enz, enz.
Hoe vaak wordt er niet naar anderen gekeken. Zo van: te dik, te dun, te lelijke kont, te grote neus, enz, enz.

Het is allemaal een leerproces.