Op de lijst van de grootste bevolkingsgebieden ter wereld staat Abuja op nummer 191, met 2,245,000 inwoners in juli 2012. (Het eerste Nederlandse gebied op die lijst staat op nummer 208 en dat betreft Rotterdam/Den Haag).
De wijk Maitama is de sjieke buurt in het noorden van Abuja. Hier zitten de Europese ambassades, hoofdkantoren van bedrijven, exclusieve restaurants, ontspanningscentra en dure hotels.

Er wonen per vierkante kilometer 119 personen. Het lukt me helaas niet te vinden hoe groot Maitama is. Abuja is ongeveer 8000 vierkante kilometer groot. Kijkend naar de verdeling in districten schat ik in dat Maitama daar een tiende deel van is, dus 800 vierkante kilometer. Dan zouden er 95.200 mensen wonen. Maar dat is dus een schatting.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk bedankt!