Wat heeft Braakman gedaan? Hoe heeft hij ervoor gezorgd dat er muziek kwam?

In mijn geschiedenis boek staat het zinnetje over het Philips Kommando: Op een goede dag kwam er in de werkplaats dankzij listig spel van Braakman van de Philips-leiding een radio-omroep die opwekkende muziek liet klinken.

Welke list? Ik ben er wel nieuwsgierig naar.
Trouwens, dit is geen vraag die ik moet beantwoorden als opdracht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het zal niet één bepaalde list zijn, listig spel duidt in dit geval op het feit dat Braakman voortdurend de Duitse kampleiding te slim af was.
Lees erover op bijgaande site:

Toegevoegd na 52 minuten:
Het specifieke verhaal over de muziek tijdens het werk heb ik helaas niet kunnen vinden.