Wat is een goede oplossing voor het steigen van de zeespiegel als de aarde niet ophoud met opwarmen?

Ik ben nu in Les deux Alpes Frankrijk, een gletcher van 3600 meter hoog en er is nog amper sneeuw op. Om 1 uur smiddags sluit de berg en als je naar beneden gaat lijkt het meer op raften dan snowboarden. Is het niet mogelijk om het gesmolten water in de winter terug te pompen naar de bergtoppen om opnieuw te laten bevriezen? Of zijn er andere goede oplossingen voor dit probleem?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is jouw probleem nou de opwarming van de aarde, of dat jij niet kan skieen na 1 uur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is de opwarming van de aarde waardoor de zeespiegel stijgt. Ik gaf deze toelichting alleen om duidelijk te maken hoe ik op de vraag ben gekomen. Ik ben veel in de bergen en zie de sneeuw schikbarend minder worden op de gletchers per jaar. Het water gutst letterlijk in rivieren van de berg af terwijl er bijna meer modder dan sneeuw over is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
steigen/stijgen...? mmmmmmmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er kan alleen een oplossing komen als het probleem wordt onderkend. Het moet eerst erger worden voor het beter wordt, misschien. Maar zelf dan zijn er nog mensen die niet geloven dat de opwarming een menselijke oorzaak heeft. Hopeloos is het. Want er is geen oplossing als de mensen doorgaan met dit allemaal.
Antoni
14 jaar geleden
Ik zou "stijgen" schrijven... Misschien kan Van Dale nog een betekenis gaan bedenken voor "steigen"? Voor de mensen die een taalmisverstand meer of minder geen probleem vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlands is nooit mijn sterkste vak geweest mede door dat ik een beetje last heb van dyslectie. Ik zou ook graag willen dat ik wist hoe ik worden behoorde te schrijven maar ik hoop vooral dat ik duidelijk maak wat ik bedoel.

Het beste antwoord

De temperaturen op de aarde schommelen al vele millennia. En dat er mega grote ijsschotsen afbreken gebeurd eveneens al vele millennia...

Zelfs op het hoogtepunt van de industriële revolutie stote de mens maar 4 megaton CO2 uit. Nu nog maar 2 megaton CO2. Terwijl de aarde zelf jaarlijks 80 megaton CO2 uitstoot...

De laatste ijstijd duurde tot zo'n 25.000 jaar terug. En dit was zeer zeker niet de eerste, noch de laatste. Alleen de volgende zullen wij niet meer meemaken. We zitten nu (bijna) op een hoogtepunt van opwarming. De gemiddelde temperatuur zal nog zo'n 4 á 5 graden stijgen. En naar verloop van tijd zal de temperatuur weer gaan dalen...

Wanneer dat punt van dalen begint? Ik durf het je niet te zeggen. Maar vergeet niet dat in de periode 1.000 - 1.300 de gemiddelde temperatuur bijna 20 graden lager lag. Terwijl tussen het hoogtepunt van de Romeinen en de industriële revolutie de CO2 uitstoot door de mens nihil was...

En zolang het percentage 'zwavel' in de atmosfeer blijft afnemen zal de temperatuur ook blijven stijgen. Zo snel dit percentage zwavel gaat stijgen dan zal de temperatuur gaan dalen. Maar om dat te bereiken hebben we wel een paar fikse vulkaanuitbarstingen nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Water is een oplossing. Of het een goede oplossing is weet ik niet, maar het is een oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water? als de zeespiegel stijgt, lijkt me een vreemde oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit scheikunde gehad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verklaar je nader, sprak het meisje wenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet ik dat echt doen? Het is precies zoals ik zeg. Water is een oplossing van van onder andere waterstof en zuurstof...
Op discovery channel was er een hele serie die over technieken ging om de opwarming te stoppen ( en daarmee het hoger worden van de zeespiegel ).
Er zijn verschillende ideeen;
- Met een kooldioxide filter wordt met hulp van calcium oxide de CO2 uit de lucht gefilterd en verwijderd. ( omgezet in chemische reactie naar een andere stof ) . Dit gebeurt in een automatische toren waar kalkwater door stroomt. Alles heel groot en heel veel torens .

- Door middel van het op zee en op de oceaan veroorzaken van lage wolken ( mist ) door middel van fijne stofdeeltjes ( rook ) die op grote schaal vrij komen zou meer zonlicht kunnen worden teruggekaatst .

Deze beide technieken moeten op zeer grote schaal worden toegepast om enig effect te krijgen ( en zullen dus erg duur zijn ) .

De beste methode is stoppen met uitstoot van kooldioxide ( CO2) voordat het te laat is maar dat zou onze hele maatschappij ontwrichten omdat we nog geen goede alternatieven hebben voor fossiele brandstoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je moet Discovery niet geloven. We kunnen de opwarming niet stoppen. We hebben hem ook niet in gang gezet.
Onze kleinkinderen zullen zich een aap lachen over onze waandenkbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lach nu al over jouw waandenkbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen, en in ieder geval, met voorkomen voorkom je ook een schuldcomplex.
@Antwoordman: ik weet ook niet wat ik moet geloven. maar minder uitstoot is in ieder geval beter voor je longen.
de steiging van de gemiddelde temperatuur op aarde is niet te stoppen en ook nergens voor nodig,het is een eeuwig durende cyclus,en of de zespiegel zo veel stijgt is ook nog maar de vraag, de propaganda die doemdenkende milieuorganisaties hierover op ons loslaten zijn er vooral op gericht om voor hun eigen hobby zoveel mogelijk geld los te peuteren.