Is het snel bewegende elektron een perpetuum mobile ?

Zoals algemeen bekend is, een elektron, ondanks de hoge-snelheid interacties met elektrische en magnetische velden en andere deeltjes van de materie, blijft daarin onaangetast. Behoud van de massa, lading, traagheid,...

Dit enkele feit zelf lijkt me voldoende om het bestaan aan te nemen van een aantal unieke universele krachten die het elektron deze eigenschappen geven. Zou kunnen blijken dat het elektron een voortdurend roulerend systeem is, een ruimte-vortex geschikt voor het bereiken van eeuwigdurende beweging in een machine? waarom wel of niet ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

De beweging van elektronen kan niet vergeleken worden met de omloop van een planeet om een hemellichaam.
Op school wordt dat wel zo voorgesteld, maar in feite vormen ze een wolk, waarvan we de meest waarschijnlijke plaats proberen aan te duiden. Aan die elektronen kunnen geen krachten worden onttrokken, het gemiddeld moment is nul, omdat dat naar alle richtingen wijst.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies - +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vergeleek het ook niet met de omloop van planeten om hemellichamen. Kun je daar wel energie aan onttrekken dan ?
AWM
14 jaar geleden
Jazeker. Als je energie haalt uit de getijden van de zee, dan is dat energie afkomstig van de omlopen van maan en zon.
http://home.clara.net/darvill/altenerg/tidal.htm