Welke eigenschap van een wisselstroom kan een transformator veranderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie is dat eigenlijk op je plaatje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best model of the world 1997 Males Kenan Imirzalioglu from TURKEY
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker ding !!!

Het beste antwoord

omdat W(vermogen) =A(stroomsterkte) x V(spanning)
veranderen de stroomsterkte én de spanning omgekeerd evenredig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit geen goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan ben ik benieuwd wat je wél een goed antwoord vindt

Andere antwoorden (2)

Met een transformator kan de spanning van een wisselstroom omlaag of omhoog worden getransformeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan een transformator ook niet AC>DC veranderen? Of heet dat anders.
Wisselstroom bestaat uit een golfbeweging van het voltage. Hij loopt iedere 1/50ste seconde van 0 naar 230v.
door dit verschijnsel kan een opgerolde draad om een weekijzeren kern de weekijzeren kern steeds van magnetisch veld veranderen. Wikkel nu een tweede draad om de kern en op deze draad zal per winding hetzelfde aantal volts aannemen als in de eerste opgerolde draad. Dit wil zeggen, dat als op de eerste opgerolde draad (spoel ) 100 windingen zitten en op de tweede spoel 100 windingen het voltage op spoel 2 hetzelfde is als op spoel 1.