Wat gebeurt er uiteindelijk met gemorste olie van olie tankers als het niet wordt op geruimd

Dat het oplost in zee water kan ik me voorstellen, ik bedoel dus de olie deeltjes zelf.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Daar is geen éénduidig antwoord op te geven, een aantal zaken:
- Oplossing inderdaad.
- Emulsievorming
- Oxydatie
- Sedimentatie
- Microbiologische degradatie
- Aggregatie

Uiteindelijk zal alles worden omgezet in koolwaterstoffen
en daarna in water en CO2.
De zee heeft een enorm zelfreinigend vermogen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin niet eens meer aan een antwoord.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jammer dat je geen korte uitleg geeft bij de terminologie. Wel een helder overzicht though, maar onbegrijpelijk voor de leek... +0
Helemaal eens met de vorige spreker. Nog even ter aanvulling: vergeet niet dat ruwe olie eigenlijk een natuurproduct is wat zelf uit de grond wordt gehaald. Het probleem echter met bijvoorbeeld een lekgeslagen tanker is dat er te veel van hetzelfde tegelijkertijd op dezelfde plek aanwezig is. Even afgezien van de schade aan fauna en flora zal de zee de olie gewoon mettertijd afgebroken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het gewoon weer de grond in zakt en biologich afgebroken word ....